سخن مدیر و موسس
سیستم کلان جامعه ما از خرده سیستم هایی تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود اهداف خاصی را در جهت موفقیت جامعه دنبال می کنند؛ در این میان نهاد آموزش و پرورش نیز با اهداف خاص تربیتی که در راس آن تربیت نیروی انسانی کارآمد و شهروند نمونه است، انجام وظیفه می کند اما باید اذعان داشت که تربیت نیروی انسانی مطلوب نیازمند آموزش و پرورشی فعال و کارآمد خواهد بود. درشرایطی که مدارس به عنوان اصلی ترین عنصر تربیت به لحاظ فضای فیزیکی، نیروی انسانی، ساختار اداری و محتوای آموزشی از زندگی واقعی فاصله گرفته باشند هرگز امر تربیت به شرحی که گفته شد محقق پیدا نخواهد کرد.
برای پیمودن راه طولانی و پر و پیچ و خمی که تنها یکبار فرصت گذشتن از آن برای نسل آینده متصور است نیازمند شناسایی نقشه راه، روش پیمودن و راهنمای عمل می باشیم. تحول در آموزش و پرورش به مراتب حساس تر، مهم تر و سخت تر از پیمودن مسیرهای نارفته در حوزه های دیگر اجتماعی است چرا که فرصت تربیت تنها یکبار برای هر شخص و یا هر نسل اتفاق می افتد.
تربیت دانش آموزان کنونی که مردان و زنان آینده جامعه را تشکیل خواهند داد می بایست با محوریت دانش آموز و نیازهای فعلی او و با رویکرد زندگی شاد محیطی را بسازد که استعدادهای واقعی دانش آموزان شناسایی و پرورش پیدا کند. این مهم زمانی انجام خواهد شد که مدیران و معلمین ومدارس را مینیاتور کوچکی از جامعه بزرگ بدانند و به عنوان سازمان یادگیرنده محل رشد استعدادهای خود و دانش آموزان و اولیای محترم باشند.
مدرسه زندگی در صدد آن است که جامعه کوچکی درمدرسه طراحی کند که خروجی آن افرادی موحد و معتقد به معاد و آشنا به مسئولیتهای خود در برابر خداوند، خلقت، خلق و خوش باشد و ویژگی های حق جویی، عدالت خواهی، شجاعت، ظلم ستیزی، خودباوری، اعتماد به نفس، امانت داری، پاکدامنی، نشاط، قانون مدار، نظم پذیر، با اراده و...... که هدف های کلان سند تحول بنیادین در تربیت نیروی انسانی آینده جامعه با رویکرد حیات طیبه است را داشته باشد. به امید آن روزی که مدارس ما کانون های شاد ومورد علاقه کودکان ومحفل شکوفایی تواتمندیهای خدادادی آنها باشند. ان شا ا.........ن آن
مدیر و موسس دبستان پسرانه غیر دولتی کارا طوس
هادی بذرافشان